11

بازدید مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جهاد دانشگاهی قم

  • کد خبر : 2437
بازدید مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جهاد دانشگاهی قم
اردیبهشت 1395

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدرضا حسینی همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در جریان بازدید از جهاددانشگاهی واحد استان قم و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، در خصوص سفر اخیر وزیر ارشاد به قم و دیدار با مراجع تقلید و علما گفت: در این دیدارها مراجع از عملکرد وزارت ارشاد رضایت خود را ابراز داشتند.

وی گفت: وزیر ارشاد در این دیدارها گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه قرآن و عترت و کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارائه کرد و مراجع نیز رهنمودهایی در خصوص اثربخشی و توجه بیشتر این وزارتخانه به مسائل فرهنگی بیان کردند.

وی، دغدغه مراجع تقلید و ائمه جمعه را بیشتر در حوزه فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: این بزرگان همواره بر تدوین برنامه هایی که باعث ارتقای باورهای فرهنگی، مذهبی و ارزش های اسلامی مردم شود تاکید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برقراری ارتباط با مراجع عظام، حوزه های علمیه، علما، روحانیون و ائمه جمعه سراسر کشور و انتقال رهنمودهای این عزیزان از جمله وظایف ما به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به نظارت بر حوزه فیلم در وزارت ارشاد تصریح کرد: این وزارتخانه اهتمام مجدانه و متمرکز در این بخش دارد و باید سعی کند توجه به ارزش ها و باورهای دینی مردم در ترویج و نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع) را در تولید فیلم ها در اولویت قرار دهد.

دکتر سید محمدرضا حسینی با تاکید بر اینکه جهت تحقق بخشیدن به این مهم رهنمودهای مراجع عظام تقلید همواره سرلوحه کار وزارت ارشاد بوده است، گفت: این نظارت در حوزه تولید فیلم و چاپ کتب و سایر بخش ها با نظارت عمیق مورد توجه بوده تا از خطوط قرمز عبور نشود.

مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت با بیان اینکه نظارت در حوزه فیلم و نشر کتب بر عهده معاونت های فرهنگی و هنری وزارت ارشاد است تصریح کرد: در این حوزه تنها مراجع عظام و ائمه جمعه دیدگاه های خود را به این وزارتخانه منتقل می کنند و اقدامات لازم از سوی وزارت ارشاد صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی همچنین با بیان این که رویکرد رسانه‌ها باید بر مبنای گردش صحیح اطلاعات و شناساندن نقاط ضعف و قوت کارها باشد، گفت: رسانه‌ها باید علاوه بر مطالبات مردمی و انعکاس به موقع و صحیح خبرهای استان، روح امید، سرزندگی و نشاط را به جامعه بدمند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجموعه موفقی است،گفت: این رسانه از جایگاه ممتازی برخوردار است و به دلیل اهمیت ویژه‌ای که استان قم در کشور دارد تهیه اخبار در قم سخت و مشکل است و ایسنا در این عرصه موفق عمل کرده است.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=2437
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
  • 1073 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰