6

بازدید مشاور رییس دانشگاه پیام نور از جهاد دانشگاهی قم

  • کد خبر : 1272
بازدید مشاور رییس دانشگاه پیام نور از جهاد دانشگاهی قم
بازدید عضو هیات رییسه و مشاور رییس دانشگاه پیام نور از جهاد دانشگاهی و دفتر ایسنا در قم به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار - مرداد 1393

عضو هئیت رییسه دانشگاه پیام نور، با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد، گفت: تولید علم و نوآوری از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدرضا حسینی روز پنجشنبه همزمان با سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با حضور در جهاددانشگاهی واحد قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، افزود: در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، به‌عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

وی، اضافه کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی و برنامه‌ریزی فرهنگی تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به‌ منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور از مهمترین دستاوردهای این نهاد است.

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور گفت: جهاددانشگاهی باید همه تجربه و توان خود را در راستای تحقق شعار امسال و عمل به رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به‌کار گیرد.

حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی دستور حضرت امام(ره) مبنی بر انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها را یادآور شد و افزود: این مهم به عنوان یکی از ضرورت‌های نظام به برکت همت جهادگران عرصه جهاددانشگاهی به بهترین شکل ممکن محقق شده است.

وی به پیشرفت‌های چشمگیر جهاد در بحث سلول‌های بنیادی اشاره و دستاوردهای این نهاد در زمینه پتروشیمی و شیمیایی، حوزه پزشکی و داروئی، فناوری و اطلاعات و علوم‌انسانی را بی‌نظیر دانست .

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، جهاددانشگاهی را از نهادهای نقش‌آفرین در انقلابی کردن و حفظ و گسترش ارزش‌ها در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ورود ارزش‌های انقلابی به دانشگاه‌ها و جلوگیری از واردشدن ضربات و خسارت‌های علمی فراوان و جبران‌ناپذیر به دانشگاه‌ها، مرهون تلاش‌ها و جهادگری‌های این مجموعه انقلابی است.

حجت الاسلام دکتر حسینی گفت: بعد از شکل‌گیری انقلاب تنها مرجع‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها جهاد دانشگاهی بود به طوری که صد در صد فعالیت‎های دانشگاهی بعد از انقلاب توسط این نهاد انقلابی صورت می‌گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت بیشتر از مسوولان مجموعه جهاد دانشگاهی قم در مسیر تجاری‌سازی طرح‌های خود به موفقیت بیشتری برسد و با حرکت جهادی زمینه رسیدن به مرز خودکفایی در بسیاری از حوزه‌های علمی کشور را فراهم کند.

دکتر سید محمدرضا حسینی عضو هئیت رییسه دانشگاه پیام نور، گفت: به جز مباحث علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی فعالیت‌های قابل تقدیری نیز در موضوعات مختلف فرهنگی داشته و با ارائه و اجرای طرح‌های مناسب فرهنگی زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را فراهم کرده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدرضا حسینی در جریان این بازدید، با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش فعالان رسانه‌ای استان، از نزدیک با نحوه فعالیت خبرگزاری ایسنا نیز آشنا شد.

وی با بیان این که رویکرد رسانه‌ها باید بر مبنای گردش صحیح اطلاعات و شناساندن نقاط ضعف و قوت کارها باشد، گفت: رسانه‌ها باید علاوه بر مطالبات مردمی و انعکاس به موقع و صحیح خبرهای استان، روح امید، سرزندگی و نشاط را به جامعه بدمند.

دکتر سید محمدرضا حسینی با تاکید بر اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجموعه موفقی است،گفت: خبرگزاری ایسنا از جایگاه ممتازی برخوردار است و به دلیل اهمیت ویژه‌ای که استان قم در کشور دارد تهیه اخبار در قم سخت و مشکل است و ایسنا در این عرصه موفق عمل کرده است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست طالبان در افغانستان در سال ۱۳۷۷ است که به عنوان ˈروز خبرنگارˈ نامیده شده است.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=1272
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
  • 993 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰