6

مشورت ضرورتی در سبك زندگی متعالی

  • کد خبر : 2824
مشورت ضرورتی در سبك زندگی متعالی
تاریخ و تمدن اسلامی گواهی می دهد كه هیچ خردمندی با نظر خردمندان مخالفت نكرده و نمی كند.

چكیده

مشورت در ساز وكار تصمیم‏ گیری و تصمیم‏ سازی‏ های سبك زندگی متعالی فردی ، خانوادگی و اجتماعی، ضرورت بایسته ای است كه نقش مهم و تعیین كننده‏ای ایفا می كند. انسان تعالی خواه در هر مرحله‏ و رتبه ‏ای از اندیشه و تعقل كه باشد به این اصل مهم نیازمند است. و هرگز نمی‏تواند خود را از بهره‏ های خرد جمعی در دست یابی به زندگی متعالی بی‏ نیاز بداند.

از این رو خردمندان یكی از راه‏ های اداره صحیح و درست سبك زندگی متعالی جامعه را استفاده از خرد دیگران و عقل جمعی می‏دانند. زیرا سلامت تصمیم ‏گیری‏ ها در گرو مشورت با خردمندان است و جامعه‏ ای كه در آن، مشورت یك اصل مسلّم باشد و از اجزای ضروری و لابدّیت آن به شمار آید، جامعه‏ ای برتر و سعادتمند خواهد بود. و مردمی كه چگونگی زندگی خود را بر اساس هم فكری و مشورت با صاحبان اندیشه پی‏ریزی كنند، گرفتار لغزش ‏ها و چالش ‏ها نخواهد شد.

تاریخ و تمدن اسلامی گواهی می ‏دهد كه هیچ خردمندی با نظر خردمندان مخالفت نكرده و نمی ‏كند؛ اگر كسی در هر عصری با عقل جمعی مخالفت كند، نه تنها مردم آن عصر بلكه آیندگان نیز در خردمندی او شك و تردید می‏كنند. این مقاله بر آن است تا به بررسی ضرورت مشورت دردست یافتن به سبك زندگی متعالی بپردازد. و آن دسته از افراد که خواهان زندگی متعالی می باشند را بسوی استفاده از خرد جمعی و مشورت با صاحبان اندیشه و خرد راهنمایی کند.

دریافت متن کامل مقاله

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=2824
  • منبع : مجموعه مقالات همایش ملی سبک زندگی در دهه پیشرفت و عدالت - 1393
  • 1023 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰