3

رویکرد دانشگاه پیام نور از سال آینده توجه ویژه به مناطق مرزی و مناطق محروم است

  • کد خبر : 1417
رویکرد دانشگاه پیام نور از سال آینده توجه ویژه به مناطق مرزی و مناطق محروم است
باید قداست علمای فرهنگی، اندیشمندان و پژوهشگران نظام اسلامی همواره حفظ شود.

حجت الاسلام حسینی در مراسم تودیع ومعارفه رئیس داشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد، کسب علم و دانش را مهم ترین نیاز انسان برشمرد و تصریح کرد: سعادت بشری در گروی کسب علم و دانش است و به طور قطع توسعه، مگر در سایه علم ودانش مفهوم نمی گیرد.

حجت الاسلام دکتر سید محمدرضا حسینی با اشاره به تاکید پیامبر اسلام بر کسب علم و دانش، اظهار کرد: علم و دانش از جایگاه ویژه ای برخوردار است برهمین اساس باید قداست علمای فرهنگی، اندیشمندان و پژوهشگران نظام اسلامی همواره حفظ شود.

سید محدرضا حسینی رویش و ریزش در عالم را امری طبیعی دانست و افزود: انسان باید برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر، این تغییرات را بپذیرد؛ چراکه برای پویایی بخشیدن به امور کشور این عزل ونصب ها باید همچنان متداول باشد.

وی به پیشرفت علم و دانش جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) تنها ۱۷ نفر در مکه و شش نفر در مدینه سواد خواندن داشتند این درحالی است که اکنون نه تنها جهان اسلام بلکه کل دنیا باسواد هستند.

مشاور رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان رتبه پنجم را در بین دانشگاه های پیام نور کشور دارد، خاطر نشان کرد: پیشی گرفتن پیام نور چهارمحال و بختیاری از بسیاری از استان های برخوردار کشور افتخاری برای این استان است.

همچنین اظهار کرد: این دانشگاه توانسته است اعتبارات قابل توجه ای نسبت به سایر دانشگاه های کشور جذب کند که این قابل تقدیر است.

وی سطح آموزش علمی این دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: اساتید و مسئولان این دانشگاه بیشتر دارای مدرک دکتری هستند که این مقدمه ای برای پیشرفت و ارتقای علمی این دانشگاه است.

دکتر سید محمدرضا حسینی با تاکید برلزوم استفاده از نیروهای داخل سازمانی تصریح کرد: در سال ۶۸ کارمندان مشغول در این دانشگاه از بیرون مجموعه بودند اما هم اکنون کلیه اساتید ومسئولان این موسسه از نیروهای داخلی آن هستند.

به گزارش ایسنا، در این آیین از خدمات حجت الاسلام محمود شیخ الاسلامی تقدیر و حسینعلی قجری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

همچنینی به گزارش دانشگاه  نیوز:

مشاور رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: واحدهای این دانشگاه در مناطق مرزی کشور تقویت و فعال می شود.

دکتر سید محمدرضا حسینی، مشاور رییس دانشگاه گفت: رویکرد دانشگاه پیام نور از سال آینده توجه ویژه به مناطق مرزی و مناطق محروم است تا دانشجویان در فرهنگ بومی خود به فراگیری دانش بپردازد.

وی افزود: برخی از رشته های دانشگاهی در دانشگاه پیام نور در کشور متقاصی محدودی دارد که از سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجو در این گونه رشته ها براساس نیازسنجی انجام می شود.

حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی ادامه داد: رویکرد پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در سال آینده در رشته های علوم پایه رشد خواهد داشت.

مشاور رییس دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۰۰ واحد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=1417
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
  • 879 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰