9

گزارشی از کنگره فاضلین نراقی

  • کد خبر : 1425
گزارشی از کنگره فاضلین نراقی
با تأکید مقام معظم رهبری، یک کتاب نیز با رویکرد اندیشه سیاسی در دبیرخانه خبرگان رهبری تحقیق و منتشر شد.

کنگره سه روزه بزرگداشت مرحوم فاضلین نراقی در تاریخ اول تا سوم خرداد ماه در قم، کاشان و نراق برگزار شد در این کنگره که به منظور تجلیل از مقام علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دو شخصیت نامدار شیعه، مرحوم ملامحمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی برگزار شده و جمع زیادی از علما، بزرگان اساتید و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در آن حضور یافتند، و آیت الله استادی دبیر کنگره، و شخصیت هایی از جمله حضرت آیت الله مشکینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، و آقای مسجد جامعهی وزیر ارشاد، به سخنرانی و تجلیل از مقام فاضلین نراقی پرداختند.

در روز نخست این کنگره، حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی دبیر هیئت علمی کنگره فاضلین نراقی گزارشی از فعالیتهای کنگره را ارائه داد و گفت: کمیته علمی، فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا ستاد برگزاری کنگره را منشور برنامه های خود قرار داد و با بهره برداری از فرمایشات ایشان سیاستگذاری نمود و با هدف بزرگداشت منزلت این دو عالم و آشنایی نسل امروز با نسل گذشته و تقویت باورهای دینی مردم، برنامه های خود را آغاز کرد.

سید محمدرضا حسینی افزود گام اول کمیته علمی، شناسایی آثار خطی این بزرگان از سراسر کشور و جمع آوری آنها بود. و برخی از آثار که قبلا تحقیق و جاپ شده بود از دائره کار خارج شد و بقیه آثار در یازده جلد و تحت اشراف آیت الله استادی و با هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و منتشر شد. البته در تحقق برخی از آثار از مراکز و نهادهای دیگر استفاده شد مانند کتاب «اللمعة الالهیة» و «لمعات العرشیه» توسط کتابخانه مجلس شورای اسلامی با همکاری کمیته علمی احیا شد و هشت عنوان کتاب به مرکز مطالعات و تحقیقات دفتر تبلیغات اسلامی واگذار شد که مراحل پایانی را طی می کند و بیش از ۱۵ جلد خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمدرضا حسینی دبیر کمیته علمی کنگره فاضلین نراقی همچنین گفت: در مجموع بیش از ۱۵۰ مقاله وارد کمیته علمی شد و تعداد ۱۰۲ مقاله مورد تایید واقع شد که در چهار جلد عرضه شده است یک جلد فقه، اصول، فلسفه، کلام و هیئت است، یک جلد اندیشه سیاسی، یک جلد مقالات عربی و یک جلد هم اخلاق و عرفان است.

با تأکید مقام معظم رهبری، یک کتاب نیز با رویکرد اندیشه سیاسی در دبیرخانه خبرگان رهبری تحقیق و منتشر شد. ایشان در پایان اظهار داشت از دیگر فعالیت های کمیته علمی اینکه با مطبوعات هماهنگی شد و ۱۴ نشریه در حوزه علوم اسلامی، ویژه نامه هایی را برای مرحوم نراقیین منتشر نمودند.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=1425

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰