9

کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی برگزار می شود

  • کد خبر : 1386
کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی برگزار می شود
کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی با حضور رئیس مجلس، وزیر ارتباطات و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، صبح روز پنج‌شنبه 11 آذر ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی گفت:‌ کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی با حضور رئیس مجلس، وزیر ارتباطات و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا حسینی، دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه‌ فارس، اظهار کرد: کنگره محدث شهیر و مورخ کبیر، شیخ عباس قمی با حضور چهره‌های فرهنگی، سیاسی و علمی از ساعت ۸:۳۰ روز پنج‌شنبه ۱۱ آذرماه در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنگره ۴۲ عنوان مقاله درباره پیرامون اندیشه‌های تاریخی و فقهی و همچنین حدیثی محدث شهیر به شکل کتاب در دو جلد چاپ و منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه آثار این محدث بزرگ اعم از آثاری که کنگره نسبت به احیای آن اقدام کرده و یا اینکه پیش از این ‌محققان بر روی آن کار تحقیق انجام داده‌اند، تحت یک بسته ۴۵ جلدی در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

سید محمدرضا حسینی دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شیخ عباس قمی پیرامون برنامه‌های این کنگره گفت: مجموعه آثار این محدث نامی در قالب یک نرم‌افزار توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه شده است که در این کنگره توزیع خواهد شد و همچنین تمبری هم با عنوان یادبود از محدث شهیر طراحی شده که رونمایی می‌شود.

سید محمدرضا حسینی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌از جمله تلاش‌هایی که دبیرخانه کنگره با مشرکت مرکز پژوهش‌های صداوسیما انجام داده است، تهیه و تولید فیلم مستند مرحوم محدث قمی در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای است.

وی گفت: به دنبال این هستیم که رونمایی از تمبر یادبود با حضور «رضا تقی‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گیرد. همچنین آیت‌الله مؤمن نیز از جمله سخنرانان این کنگره بوده و «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم اختتاحیه است. بسیاری از ائمه جمعه، ائمه جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه برای حضور در این کنگره دعوت به عمل آمده است.

سید محمدرضا حسینی افزود: در طول برگزاری این مراسم بزرگداشت، لوح یادبودی به چند تن از افرادی که در حوزه نشر آثار و اندیشه شیخ عباس قمی همت گماشته‌اند، اهدا می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=1386
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
  • 1116 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰