8

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

  • کد خبر : 1419
سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم
وهابیون به شدت برای مقابله به شیعیان و انحراف و تحریك افكار عمومی بر ضد پیروان مكتب اهل بیت (ع) هزینه می كنند؛ غافل از اینكه با پول نمی توان قلب انسانها را خرید.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام ‘سید محمد رضا حسینی’ در سخنانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان كرد: وهابیون به شدت برای مقابله به شیعیان و انحراف و تحریك افكار عمومی بر ضد پیروان مكتب اهل بیت (ع) هزینه می كنند، غافل از اینكه با پول نمی توان قلب انسان ها را خرید.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیش از خطبه های نمازجمعه قم و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سخن می گفت ادامه داد: با فروپاشی كمونیسم و سوسیالیسم، خلأهایی در جهان احساس شد و بسیاری از مردم دنبال كشف اندیشه های ناب و درك حقیقت بودند. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب دستور به تاسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) دادند.

دکتر سید محمدرضا حسینی، سرپرست معاونت امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) آشنایی آزاداندیشان و مردم جهان با مكتب و فرهنگ اهل بیت(ع)، حمایت از شیعیان جهان، برگزاری همایش ها و نشست های علمی و دینی، ترجمه آثار فقها، اندیشمندان وبزرگان به ۴۰ زبان خارجی، تأسیس مسجد و حسینیه ها و ارسال بسته های فرهنگی به كشورهای مختلف را از جمله اقدامات مجمع جهانی اهل بیت(ع) ذكر كرد.

وی خاطرنشان كرد: از مجموعه یك و نیم میلیارد مسلمان در جهان، حدود ۳۰۰ میلیون نفر را شیعیان تشكیل می دهند.

شایان ذکر است مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز دهم دی ۱۳۶۹ (۳۱ دسامبر ۱۹۹۰) به همت نخبگان پیرو اهل بیت(ع) از سراسر جهان و با فرمان مرجعیت عالیه جهان تشیع و ولی امر مسلمین تأسیس شد و اینک در آغاز سومین دهه فعالیت پربرکت خود است.

احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی و حراست از حریم قرآن و سنت پیامبر اكرم(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، ایجاد و تقویت وحدت در بین اتمامی ابناء امت اسلام، بویژه میان پیروان اهل‌بیت(ع)، حمایت از موجودیت مسلمانان جهان و حقوق پیروان اهل‌بیت(ع)، توسعه زیرساخت‌های مادی و معنوی پیروان اهل‌بیت(ع) در جهان و كمك به رشد و اصلاح وضعیت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیروان اهل‌بیت(ع) ‌در سراسر جهان، بخشی از اهداف این نهاد است.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=1419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰