9

تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان

  • کد خبر : 1310
تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان
مساجد به عنوان مرکز مهم فعالیت های فرهنگی و هنری معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا حسینی امروز (۱۸ اسفند ۱۳۹۴) در آئین تقدیر از فعالان کانون های فرهنگی مساجد استان در تئاتر شهر سمنان با اعلام این مطلب گفت: مساجد به عنوان مرکز مهم فعالیت های فرهنگی و هنری معرفی شوند.

وی بر ورود امور فرهنگی به مساجد که باعث ماندگاری آن فعالیت می شود، تاکید داشت و افزود: دستگاه و نهادها به ویژه در حوزه فرهنگی، می توانند در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند و نقش آفرین باشند. سید محمدرضا حسینی با انتقاد و گلایه از مساجدی که تنها برای نماز باز و بسته می شوند، اظهار تاسف کرد وادامه داد: که درب برخی مساجد فقط هنگام نماز گشوده و سپس تعطیل می شوند و این نوعی آفت است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، با بیان این که مسجد در زمان پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) محل بسیاری از امور سیاسی ،اجتماعی، نظامی و اقتصادی بود، اضافه کرد : امروز نیز مسجد باید مامن بسیاری از اموری مهم مسلمین باشد.

دکتر سید محمدرضا حسینی با بیان اینکه نعمت مسجد به پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) اختصاص دارد خاطرنشان کرد: مسجد یکی از نعمت هایی است که خداوند تنها به پیامبر اسلام عطا کرده و سایر انبیاء این ویژگی را ندارند.

سید محمدرضا حسینی خروجی و دستاوردهای مسجد را مهمتر از بناکردن و ساخت مسجد دانست و افزود: ساخت مسجد هرچند کوچک مهم است اما خروجی و تاثیرگذاری آن به مراتب مهم تر است.

دکتر حسینی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، برنامه راهبردی و کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نشر و ترویج معارف قرآنی و فرهنگ اهل بیت(علیه السلام) در تمام برنامه ها عنوان و خاطرنشان کرد : این سیاست باید در تمام بخش های برنامه های فرهنگی نهادینه شود.

وی با اشاره به اهمیت مسجد در قرآن کریم و تکرار واژه مسجد به تعداد ۲۸ بار در کلام الهی، افزود: قرآن کریم علاوه بر تقدس قائل شدن برای زمان، برای مکان نیز تقدس قائل است و مسجد محل اقامه نماز به عنوان زیباترین و شیرین ترین عبادت قرار گرفته است.

در این همایش از ۳۲ نفر مدیر کانون، کتابدار، فعال فرهنگی، رابط خواهران، امام جماعت و هفت نفر از خانواده شهدا اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان تجلیل و قدردانی شد.

 

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=1310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰