7

اتحاد و همدلی میان گروه های خط امام و رهبری دوچندان شده است

  • کد خبر : 642
اتحاد و همدلی میان گروه های خط امام و رهبری دوچندان شده است
مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری هر ساله با برگزاری جلساتی در ایام الله دهه فجر می كوشد تا با زنده نگهداشتن این ایام در انتقال موضوعات و رشادت ها انقلابیون به نسل جوان گامی را برداشته باشد.

با توجه به هجمه های فرهنگيِ دشمن و همچنین تلاش برای از یاد بردن رشادت های مردم در زمان انقلاب در میان نسل جوان، برگزاری چنین جلساتی از اهیمت خاص و ویژه ای برخوردار است كه در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی عضو هیئت رئیسه مجمع پیروان امام و رهبری به تشریح اهداف برگزاری جلسات سالانه مجمع در دهه فجر می پردازد.

جلسات دهه فجر مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری از چه زمانی و با چه هدفی برگزار می شود؟

این جلسات با هدف پاسداشت انقلاب اسلامی ایران و به ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار می شود. در این جلسات سعی می شود تا ایام انقلاب و همچنین اتفاقات آن زمان تشریح شود. همچنین در این جلسات فداكاری های امام امت نیز بیان می شود تا نسلهای دیگر با آرمان های امام خمینی و انقلاب آشنا  شوند.

چه میزان توانستید به اهداف این جلسات دست یابید؟

با توجه به اینكه مردم استقبال خوبی از این مراسم  و جلسات سخنرانی كردند تصور ما بر این است كه به اهداف خود توانسته ایم دست یابیم. میزان اثر بخشی و تاثیرگذاری این جلسات بسیار مناسب بوده كه توانسته است جوانان زیادی را جذب كند. از سوی دیگر نیز هدف اولیه ما بیان مسائل انقلاب و زنده نگهداشتن این روزها بود كه به اهداف خود رسیده و توانستیم با جذب جوانان در این جلسات خاطرات انقلاب را زنده كنیم.

استقبال مردم از این جلسات چگونه بود؟

هر كس در این جلسه حضور داشت، میزان استقبال گسترده مردم را مشاهده كرد و متوجه شد كه مردم به چه میزان به این جلسات عنایت داشته و حضور می یافتند. در این جلسات جمعیت بسیاری می آمد و حتی با توجه به اینكه فضای مسجد نیز بزرگ بود اما تمام مسجد از جمعیت پر شده و شركت كنندگان مجبور به نشستن در كوچه و خیابان  مجاور بودند.

همچنین درون كوچه و خیابان نیز ویدئو پروژكتور نصب شد تا مردمی كه بیرون از مسجد قافقرار داشتند از سخنرانی ها استفاده ببرند.

به چه علت این جلسات در دهه فجر برگزار می شود؟

دلیل اصلی ما برای برگزاری این جلسات در دهه فجر، زنده نگهداشتن یاد و خاطره امام و همچنین رشادت های مردم در زمان انقلاب است. یادآوری تلاش های مبارزین و حافظان انقلاب اسلامی از مهمترین دلایل برگزاری جلسات مجمع در دهه فجر است.

باید حال و هوای انقلاب و جریان انقلاب را در جامعه زنده  نگه  داریم و اجازه ندهیم تا دشمن این مسائل را برای جوانان كمرنگ جلوه دهد.

همچنین بیان خاطرات انقلاب اسلامی بسیار مهم و اثر بخش است و باید این خاطرات به مناسبت هایی بازگو شوند از سوی دیگر نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند كه باید خدمات انقلابیون در زمان انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر بیان شود، لذا این ایام را بهترین فرصت برای توجه به منویات مقام معظم رهبری و همچنین معرفی خدمات انقلابیون دانستیم.

در این ایام با توجه به حال و هوای زمان انقلاب و خاطرات این زمان، می توان تمامی خاطرات و رشادت ها را بیان كرد.

آیا این جلسات در ارتقا سطح اطلاعات جامعه نسبت به مسائل روز تاثیرگذار است؟

با توجه به اینكه سخنرانان این جلسات از مسئولان ارشد نظام و از میان سران قوا و وزرا انتخاب می شوند و دارای اطلاعات خوبی در خصوص مسائل انقلاب و موضوعات دیگر در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… هستند، به همین دلیل استقبال مردم بسیار خوب بوده و در ارتقا سطح اطلاعات مردم نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین مردم با حضور خود در این جلسات و گاهی نیز پرسش و پاسخ به صورت مستقیم جواب سوال خود را دریافت می كردند.

از چه كسانی برای حضور در این جلسات دعوت به عمل می آید؟

این جلسه به صورت عمومی برگزار شده و از عموم مردم برای حضور دعوت می شود. در این جلسات، مؤمنان، متعهدان به انقلاب، انقلابیون، مسئولان استانی، دانشگاهیان و حوزویان، فرهیختگان، اصناف و اقشار مختلف مردم حضور داشته و از این جلسات بهره می برند.

 برای برگزاری هر چه پربارتر این جلسات چه اقداماتی صورت می گیرد؟

با توجه به اینكه این مراسم هرساله برگزار می شود و با اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی، رسانه ها و تبلیغات سطح شهر همراه است، به همین منظور مردم از آن استقبال بسیاری می كنند. از مردم نیز نظرسنجی كرده ایم تا بتوانیم بهترین مراسم  را برگزار كنیم.

یكی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دعوت از انقلابیون و مبارزان انقلاب بود كه با حضور در مراسم خاطرات آن زمان را بیان می كردند كه این اقدام در پربارتر شدن جلسات مؤثر بود. همچنین دیدار با علما و استفاده از رهنمودهای آنها نیز از دیگر اقدامات بود كه تأثیرات بسیاری نیز به همراه داشته است.

آیا دعوت از سخنرانان با بررسی و مشورت انجام می شود؟ چه كسانی و از چه گروه هایی در اولویت دعوت قرار دارند؟

سخنرانان در جلسات هیئت رئیسه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان انتخاب می شوند و انتخاب آنها نیز با مشورت اعضای هیئت رئیسه است و مدعوین نیز عموم مردم هستند. با توجه به اهمیت جلسه و جایگاه آن در شهر قم معمولا از وزرا، مسئولان ارشد نظام و سران سه قوه و نمایندگان مجلس انتخاب می شوند.

فکر می کنید برگزاری این جلسات و مطالب ایراد شده در آن می تواند در اتحاد و انسجام هر چه بیشتر جامعه مفید واقع شود؟

از آنجایی كه یكی از اهداف برگزاری جلسات در دهه فجر ایجاد اتحاد و وحدت در میان پیروان امام و رهبری است، لذا سعی و تلاش بر این است كه این هدف نیز در كنار سایر اهداف تأمین شود. از سوی دیگر در برگزاری این جلسات عموم تشكل های پیرو خط امام و رهبری فعال هستند و حضور دارند.

آیا در این جلسات تنها به بحث های سیاسی پرداخته می شود؟

با توجه به اینكه جلسات در دهه فجر برگزار می شود رویكرد اصلی سخنرانان مباحث سیاسی و سیاست های داخلی و خارجی نظام است. البته مباحث فرهنگی و اقتصادی نیز از موضوع های محوری این جلسه است كه با توجه به جایگاه سخنرانان كه از سطوح عالی نظام و از میان وزرا هستند و در حوزه مربوطه تخصصی و صاحب نظر هستند، مباحث را مطرح می كنند و مباحث مهم كاربردی تاثیرگذار در حوزه مأموریت خودشان را مطرح می كنند.

آیا اقشار روشنفكر و نخبگان استان نیز در این جلسات حضور دارند؟

بله، اتفاقاً حضور حوزویان و دانشگاهیان در این جلسات پررنگ است.

آیا از تمام خط های فكری و گروه ها در این جلسات حضور دارند و می توانند ابراز نظر كنند؟

جلسات دهه فجر كه از سوی مجمع پیروان امام و رهبری برگزار می شود جلسات عمومی است و عموم مردم علاوه بر مدعوین در آن حضور دارند ومی توانند شركت كنند و برای همگان قابل بهره برداری و استفاده است.

چرا این جلسات محدود به ۱۰ روز در سال است؟

ما در استان جلسات متعددی به مناسبت های مختلف نیز برگزار می كنیم كه این جلسات باشكوه در هفت تیر، ۱۶ آذر، ایام انتخاب و… برگزار می شود. همچنین مجمع هر دو ماه جلسه ماهیانه برگزار می كند كه به نام جلسات دوماهانه فعالان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی استان نامگذاری شده است كه در این جلسات مسئولان كشوری نیز دعوت شده و به سخنرانی می پردازند.

نمی توان گفت تمامی جلسات مجمع منحصر به دهه فجر است، اما این دهه به لحاظ قداست و تأكیدهای امام و رهبری برای زنده نگه  داشتن آن برای ما موضوعیت دارد. بنابراین در تلاشیم این مراسم را باشكوه تر از سال های گذشته در این دهه برگزار كنیم.

ارزیابی خود را از جلساتی كه تاكنون برگزار كرده اید بفرمایید.

به نظر می رسد این سؤال را باید از شركت كنندگان پرسید؛ ولی ما در مدت ۱۰ شب برگزاری مراسم، پس از جلسه ارزیابی را انجام می دادیم كه مربوط به چگونگی برگزاری مراسم و مطالب و محتوا بود.

همچنین در این جلسه ما از شركت كنندگان بازخورد در جلسه و تاثیرگذاری آن را پرسیدیم كه به نتایج بسیار مطلوبی نیز رسیدیم. افزایش جمعیت هر ساله نسبت به سال گذشته نشان دهنده تاثیرگذاری هر چه بیشتر این مراسم است.

 به چه میزان این جلسات در گسترش مفاهیم انقلاب به نسل جوان موثر بوده است؟

یكی از اهداف برگزاركنندگان این نشست ها انتقال مباحث و اندیشه های مبارزین علیه نظام ستم شاهی به ویژه فرهنگ غرب بوده است و در همین راستا دوستان سعی بر دعوت از نسل جدید جامعه به این جلسات را داشتند. همچنین همواره به سخنرانان در زمان دعوت یادآوری می شود كه به این موضوع توجه داشته باشند تا نسل جدید جامعه را با مسائل انقلاب و مبارزات صورت گرفته آشنا كنند.

لینک کوتاه : https://www.mrhosseini.ir/?p=642
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
  • 973 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰